dilluns, 19 d’octubre del 2015

Alba Góngora i Mar Ruiz, jugadores de futbol femení del Cabanes: "Hem de fer una dieta equilibrada i no menjar llaminadures"

Alba Góngora i Mar Ruiz són alumnes de 3r ESO. Totes dues juguen a futbol a l'equip del Cabanes, un dels més potents de la comarca. En aquesta entrevista ens donen informació sobre un esport, el futbol femení, que és prou conegut per a nosaltres però té poca popularitat en general.


Per què heu triat aquest esport?
Alba: Perquè quan veia el meu pare jugar al futbol, ho vaig provar, i em va agradar.
Mar: Perquè em vaig cansar del taekwondo, vaig anar a veure un partit de la meva cosina i ho vaig provar.

Quant de temps fa que jugueu a futbol?
Alba: Vuit anys.
Mar: Cinc anys.

Quants dies entreneu a la setmana?
Alba: Entrenem dos dies a la setmana el dimecres i el divendres. Al cap de setmana normalment fem partits.

Sou moltes noies a l'equip?
Alba: A l'equip som 18, però si comptem totes les noies que hi ha a Cabanes, som unes 100.

A quina lliga jugueu? Com va la temporada?
Alba: Juguem a la lliga de Girona i fins ara hem guanyat tots el partits.

Quina alimentació heu de seguir per estar en forma?
Mar: Una dieta equilibrada i no menjar llaminadures. Podem menjar xocolata per tenir més energia.
Alba: Si hem de dinar abans d'un partit, ens fan menjar pasta.

En quina posició jugueu?
Mar: Portera.
Alba: Davantera.

Creus que el futbol femení no és tan important com el masculí?
Alba: No. La gent, en general, troba més important el futbol masculí que el femení, però ara hi ha quasi tantes noies com nois.
Mar: Ens discriminen molt.

Per què creus que la gent no dóna tanta importància al futbol femení?
Alba: Perquè des de sempre el futbol és masculí. Si no li donen tanta importància és perquè diuen que és un esport per a nois.

Més endavant voldríeu ser jugadores professionals?
Alba: Sí, m'agradaria.
Mar: Sí, estaria molt bé ser jugadora professional.



Omaima Regrag, Borislava Veskova, Paola Caporale

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada