dijous, 5 de novembre del 2015

Mireia Roura: "Em vaig prometre ajudar els meus alumnes de la manera que m’hauria agradat que m’ajudessin a mi"

Com ja sabeu, cada any s'incorporen nous alumnes a l'institut, però, com viuen ells el canvi? Passar de nen a adolescent no és fàcil, això ja se sap, però què en pensen ells, de tot això? I els tutors? En aquesta entrevista, la Mireia Roura, una de les tutores de 1r d'ESO, ens donarà el seu punt de vista.

Veus els alumnes amb ganes d'estudiar?
Depèn. A segon d’ESO a alguns alumnes els comencen a baixar el rendiment i les notes. No està malament, de fet, és molt comú. Això sí, han de saber remuntar després.

Què és més difícil, treballar amb nois i noies  més petits o més grans?
Depèn, també. Amb els alumnes de primer curs s’ha de ser més insistent, tenen una innocència molt peculiar, que es perd a segon i després, vulguin o no, la tornen a recuperar, però això varia una mica.

Quin nivell cultural creus que han de tenir amb la seva edat?
Més que un nivell cultural, és el tema d’hàbits d’estudi. La majoria de nois i noies han d’agafar l’hàbit d’estudiar a casa, amb antelació, no deixar-ho tot en l’últim moment. Aquest és un tema en què jo personalment sóc molt insistent.

El tenen, aquest nivell?
Normalment sí, però, com en tot, n’hi ha excepcions. Els alumnes que són constants i que tenen l’hàbit d’estudiar una mica, sí. Els altres, lamentablement, no.

Quina és la teva opinió sobre els alumnes en general?
Jo sempre he dit que als meus alumnes els ajudaré en tot el que pugui. Jo també he sigut alumna i en el seu dia em vaig prometre ajudar els meus alumnes de la manera que m’hauria agradat que m’ajudessin a mi.

Creus que haurien d’augmentar les hores de lectura i escriptura?
Sí, definitivament. Hi ha molta diferència entre un alumne que llegeix o escriu pel seu propi gust i un que no. La veritat es que sí, sí que ho crec.

Veus els alumnes còmodes amb les instal·lacions?
En general crec que sí.

Quins consells donaries a un noi/noia que acaba d'entrar a l'institut?
Que sigui ell mateix i no es deixi emportar pel què diran. És molt important ser tu mateix i no deixar-te influenciar per cap persona.

Veus els alumnes amb la mentalitat que haurien de tenir a partir de primer d'ESO?
Sí, encara que hi ha excepcions, com abans, ha, ha, ha. Fins i tot crec que són molt més madurs que alguns alumnes més grans pel que fa a l'estudi i a les responsabilitats, És molt reconfortable veure un alumne que s’esforça per aprovar una matèria, i molt bonic veure que, a més, es diverteixen mentre aprenen.

Què recomanes a un alumne problemàtic?
Per a mi no hi ha alumnes problemàtics, hi ha alumnes amb problemes. Darrere de la capa de durs que ells mateixos creen, s’hi amaguen alumnes humils i dèbils, tot el contrari al que intenten demostrar.

Què en penses sobre el bullying?
Crec que s’utilitza aquesta paraula amb massa llibertat. El bullying en l’etapa de la preadolescència és molt dur. Jo no he tingut cap alumne que l’hagi patit, però sempre s’ha d’estar alerta. 

Cindy Gómez

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada