dilluns, 30 de novembre del 2015

Fracàs escolar, fracàs social

Milers d'estudiants a Catalunya i Espanya s'enfronten al problema del fracàs escolar, que afecta un terç dels joves que es troben en edat de completar els seus estudis obligatoris. Aquesta xifra no ha canviat substancialment des de 1995 i se situa, segons les últimes estimacions, en el 29% dels alumnes, el doble que la mitjana europea.
Encara que normalment s'entén per fracàs escolar la impossibilitat d'aconseguit el títol màxim d'educació obligatòria, actualment el de graduat en ESO, entenem que l'abandonament escolar és el fet d'un procés de desafecció i desvinculació progressiu de l'alumne amb l'entorn escolar que pot tenir els seus orígens en causes diverses. Una anàlisi de les dades del Ministeri d'Educació espanyol, així com d'altres estudis recents que han abordat el problema del fracàs escolar, permet saber que comença en l'educació primària: als 10 anys, un de cada deu nens no està en el curs que li correspon per edat, cosa que marcarà la resta del seu itinerari educatiu.
Opino que aquest problema entre els estudiants es deu a la societat en què vivim avui dia. Els joves són fàcilment influenciables, i és precisament això el que s'ha d'intentar canviar. Sovint, alguns nois entren al món de les drogues o de l'alcohol perquè es senten aïllats de la resta de companys. Intenten incloure's al grup de la manera equivocada.
Per altra banda, hi ha el tema econòmic i la crisi a l'Estat espanyol. Moltes famílies no poden pagar la despesa de material d'alguns centres, i alguns joves han de deixar els estudis per posar-se a treballar i així ajudar la família.
Alguns joves segueixen sense poder estudiar degut al pèssim estat de l'economia del país, o, senzillament, per descarrilament en els estudis.

Cindy Gómez

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada