diumenge, 13 de març del 2016

Tastets d'universitat

Entre dilluns i dimecrs de la setmana passada, un grup d'alumnes de 1r de Batxillerat vam anar a visitar la Universitat de Girona per fer tastets de diferents carreres que ens ajudarien a decidir sobre el nostre futur. Aquesta experiència va durar tres dies i es va poder dur a terme gràcies al programa Studia. Aquest programa permetia que hi participessin els alumnes amb una nota mitjana de 6 o superior a l'etapa de l'ESO. L'última decisió, en qualsevol cas, era nostra: érem lliures de participar-hi o no. 
Els alumnes vam haver d'escollir dues Facultats. Jo em vaig decantar per Dret i Psicologia. El primer dia vam tenir un horari suau: ens van fer una petita introducció, a cadascú sobre la seva respectiva facultat (en el meu cas, Dret), i després ens van fer una visita guiada a la facultat i al campus.
El segon dia ja va ser un dia de classes. A la Facultat de Dret vam tenir classe de dret processal, la matèria que ensenya el procediment amb el qual s'ha de dur a terme un judici o procés. Aquesta matèria consistia en dues parts: primer les classes teòriques, que van ser tres hores amb descansos de cinc minuts; després, una classe pràctica d'una hora que consistia a presentar un judici i intentar resoldre'l. 
El tercer dia, com que jo havia escollit psicologia, vaig anar a la Facultat d'Educació i Psicologia. En aquesta facultat no vam fer classes teòriques, sinó només presentacions i debat, perquè era l'etapa dels seminaris i les presentacions.
Aquesta experiència em va semblar molt important per decidir què volem estudiar en el futur. Vaig gaudir-ne molt. A mi, de tota manera, no em va ajudar a escollir, perquè ja sabia que l'any vinent estudiaria Dret. 

Antonia Caporale (1r BAT)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada