dimarts, 15 de març del 2016

Un passeig per Gerunda

El passat dia 10 de març, tots els alumnes de 4t d'ESO de llatí de les comarques gironines vam assistir a la sisena trobada, que enguany es feia a Girona.
Aquesta trobada consistia a fer un recorregut per la Girona romana i a participar tot seguit en un concurs per veure quin institut dominava més la cultura llatina, la llengua llatina, la mitologia... El meu grup, format amb dos companys més, vam quedar en quarta posició de 40 grups que hi concursaven. Va ser tot un orgull deixar l'INS Monturiol en quarta posició.
El meu “guia” va ser en Carles Pellejero, que, a part d'explicar-nos la Girona romana, també ens explicava curiositats que vèiem tot caminant per la ciutat. El que més em va cridar l'atenció va ser que Girona havia estat una ciutat molt cosmopolita, ja que hi van conviure moltes cultures: la jueva, la musulmana, la cristiana...
El que més em va agradar va ser l'església de Sant Feliu amb els seus vuit sarcòfags. El millor va ser el rapte de Prosèrpina. Però també em va cridar molt l'atenció el call jueu, sobretot els seus carrers estrets, foscos, lúgubres. Finalment vam fer una visita al Museu dels jueus, on vam veure objectes propis de la religió hebrea com ara la mezuzà, el canelobre amb els set braços representant les tribus d'Israel, l'estrella de David i un petit santuari al seu déu, Jahvé.
Al final de la trobada tots ens vam reunir en una plaça, vam cantar en llatí i vam menjar un menú romà elaborat amb pomes, dàtils, pà, ametlles...

Enric Santacatalina (4t ESO)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada