dimecres, 10 de juny del 2015

Com s’entra a un institut de professora quan, d’alumna, ho recordes com un camp de batalla?

Aquest any he fet el Màster en formació del professorat d’ESO i Batxillerat (allò que abans se’n deia CAP) a la Universitat de Girona i em van assignar com a centre de pràctiques l’Institut Narcís Monturiol de Figueres, on hi vaig ser gairebé dos mesos (en dos períodes).
Vaig arribar al centre un dilluns a primera hora més perduda que un peix fora de l’aigua. Sóc de Barcelona i no coneixia absolutament res ni ningú del centre. Tot i això, al mateix instant d’entrar a la sala de professors, ja vaig trobar gent disposada a ajudar-me. Perquè això sí que ho té el Monturiol: sempre trobaràs algú que et donarà un cop de mà.
De seguida va aparèixer la Glòria, que a partir d’aquell moment seria la meva tutora i jo m’havia de convertir en la seva ombra, seguint-la a totes les classes. La primera on vam anar va ser a 2n d’ESO, que feien una optativa de mediació. No us enganyaré: la meva primera impressió en obrir la porta va ser d’un pànic absolut. Hi havia molt xivarri, tothom estava dempeus i vaig pensar: “això hauré de veure cada dia a partir d’ara?”. He de dir que aquesta classe era a l’última hora de dilluns, i puc entendre que l’ambient estigués carregat; fins i tot jo tenia ganes de marxar a casa! A poc a poc, però, tot es va anar calmant i, tot encuriosits, van començar a preguntar “qui és aquesta noia?”. La reacció va ser la mateixa en tots els grups que vam anar tenint al llarg de la setmana. Malgrat tot, durant les següents sessions tothom ja em tractava amb tota normalitat i tots els nois i les noies em parlaven com si em coneguessin de tota la vida. Va ser una benvinguda molt agradable; gràcies.
No puc evitar tirar algunes floretes a la Glòria per tota l’ajuda que em va donar i els esforços que va fer per ensenyar-me tot el funcionament del centre. Tot i això, tots i totes, alumnes i professors/es, vau fer que la meva estada de pràctiques fos una meravella. Durant els meus primers dies al centre vaig anar veient que el Monturiol és com una família, i se’m va confirmar en acabar les pràctiques. Tan sols en un parell de mesos ja passejava per la sala de “profes” com si res. Si tenia qualsevol dubte sabia que ho podia preguntar a algú o altre, feia els enigmàrius que penjàveu al suro i mirava d’aportar alguna idea o opinió quan algú llençava una pregunta a l’aire; potser era ser molt agosarada, i no sé si les meves aportacions eren massa útils, però era una reacció que em sortia de manera gairebé immediata.
Us dono a tots i a totes les gràcies per aquest ambient tan familiar, per haver-me ensenyat tant, per deixar-me formar part d’aquest centre, encara que hagi estat poc temps, i per deixar-vos conèixer. Per tot això i més: moltes gràcies!
I, sobretot, no vull oblidar-me de felicitar i agrair al grup de 3r B la seva col·laboració i esforç durant les meves sessions. Per sort o per desgràcia ells van haver d’escoltar les meves “xapes” i van aguantar estoicament les meves primeres classes com a professora de secundària. De ben segur que no deurien ser fàcils.
Tots i totes heu fet que aquesta experiència hagi estat genial. Me n’enduc un molt bon record. 

Clàudia Taribó

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada