dijous, 19 de maig del 2016

Ensenyar als alumnes i aprendre d'ells

Cristian López ha fet les pràctiques de formació de professorat a l'INS Monturiol. En aquest text ens fa cinc cèntims de la seva experiència.



La meva estada de professor en pràctiques a l'INS Narcís Monturiol ha estat una de les millors experiències que he viscut. Diversos factors hi han contribuït. Alguns d'ells personals i d'altres, externs.
D'entre els personals, en podem destacar la vocació per ensenyar i l'amor per la llengua i la literatura. Ser professor no és fàcil, però l'esforç s'ho mereix, perquè pots ensenyar i sentir una enorme satisfacció, ja que observes com els alumnes aprenen i creixen com a persones i, d'una o altra manera, t'ho agraeixen, fet que és molt gratificant. Observes que els alumnes són complexos, diversos i moltes vegades difícils. Però d'ells, n'aprens moltes coses. Una de molt important és que, tot i les dificultats, segueixen al peu del canó. Sé que m'espera un llarg camí per aconseguir ser un bon professor i que m'equivocaré mil vegades, però l'amor per aquesta professió, i el que en podem extreure, s'ho mereix.
Per últim, vull agrair als professors i a la direcció del centre la bona rebuda quan vaig arribar. Professors que m'han fet sentir un més entre tots ells. Els alumnes del CAS, que han estat els meus primers alumnes, cosa que mai oblidaré. Els professors del Departament de Llengües que m'han fet sentir un professor més i no un alumne en pràctiques. I l'Ernest i, sobretot, la Nadina, que m'han guiat i ajudat en tot moment. Gràcies!

Cristian López Vives

Màster en formació de professorat d'ESO, Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Iidomes. Graduat en Llengua i Literatura Catalanes. Universitat de Girona. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada