dilluns, 4 d’abril del 2016

Fernando Aísa: "A Espanya ens envegen perquè el treball de recerca el troben una cosa molt important "

Fernando Aisa, professor d'història, era el tutor de segon de Batxillerat del curs anterior i s'ocupava dels treballs de recerca dels seus alumnes de tal manera que ho tinguessin tot a punt per fer l'exposició i obtenir bona nota. Aisa fa molts anys que porta treballs de recerca de Batxillerat.

Per què és important el treball de recerca que s'ha de elaborar entre 1r i 2n de batxillerat?
És important perquè és la primera vegada que els alumnes s'enfronten a un treball tan potent. A 3r s'ha fet un crèdit de síntesi, i això és una mica de preparació; a 4t es fa un treball més complex, però es fa en grup, i aquest és individual.

Què en pensa de l'anticipació de l'entrega dels treballs de recerca de gener a novembre?
Jo en un principi m'hi he mostrat contrari, però ara que hi ha la segona avaluació mirarem si els resultats han millorat. Si les notes són millors, estaré d'acord amb l'entrega anticipada, però si són negatives, semblaria que jo tingués raó a no anticipar el treball.

Aquest curs quin ha estat el treball que li ha cridat més l'atenció? I per què?
Hi ha un treball molt bo sobre els efectes dels sucres afegits al menjar. Per exemple, encara que no ho sembli, el quètxup va farcit de sucres. Moltes malalties, com l'obesitat, es relacionen amb els elements que porten sucres afegits.

En què consistia la seva funció com a tutor del treball de recerca de 2n de batxillerat?
Bàsicament que tothom entregués els seus treballs a l'hora. Que es fessin els tribunals i que tot funcionés bé.

Troba just que el treball de recerca només es faci a Catalunya?
Home, em semblaria més just que es fes a tot arreu, però jo he anat explicant això del treball de recerca per la resta d'Espanya, i ens envegen molt perquè el treball de recerca el troben una cosa molt important.

Quina mena de treballs proposa vostè? I per què?
Bé, com que jo sóc de l'àmbit de socials, d'història, els treballs que proposo tenen a veure amb el franquisme, la guerra civil; i després, com que faig classes d'economia, també recomano temes de l'impacte de la crisi econòmica a Figueres.

El nivell d'exigència dels treball ha anat canviant al llarg dels anys?
Sí, jo crec que el treball l'hem anat perfeccionant i el nivell d'exigència és alt. Està escrit que pertot arreu s'han de fer treballs de recerca, però també és veritat que alguns instituts no són tan exigents.

Quins consells donaria vostè per fer un treball correcte?
Temps, no deixar-ho i ser constant, és a dir, respectar els terminis, començar aviat, anar-ho fent sense deixar-ho per l'últim moment i fer-ho bé i amb ganes. 

Quins són els seus criteris d'avaluació per avaluar aquest treball?
N'hi ha diversos. S'avaluen moltes coses. Primer que l'alumne hagi treballat tot el temps amb un quadern de seguiment que s'ha d'anar omplint, i això significa que l'alumne ha fet les coses amb el termini que tocava. Després s'avalua el treball escrit. El tutor posa una nota i finalment s'avalua l'exposició oral. Bàsicament, el treball escrit representa un 40% de la nota; la nota del tutor, un altre 40%, i, finalment, l'exposició oral el 20% restant.

Si el treball de recerca fos voluntari, creu que la qualitat general canviaria?
Ostres, aquest pregunta no us la sabria respondre. Segurament la gent que està motivada i li agrada treballar, ho faria molt bé, i la gent que no tindria gaires ganes de fer-ho, no ho faria. D'aquesta manera la gent que fes el treball estaria motivada i els seus treballs tindrien una alta qualitat i una bona nota.

Adrian Seicean, Tomeu Juanola i Raimon Casanovas

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada